Известие

Collapse
No announcement yet.

Подгревни свещи

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Това излиза от автодатата по данните за колата.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #77
      Ами колегата да каже в крайна сметка има или няма междинна букса. А и вече не знам колко пъти повторих, че е добре веригите да се премерят от пин на ECU до пин на реле-подгрев. Така локализирайки пиновете на ECU - то много бързо щеше да се изясни, коя е актуалната схема.

      Всякакви разсъждения на база грешни начални условия са безсмислени.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #78
        Сега видях, че колегата в подписа си е писал, че колат му е 150кс. Значи със сигурност е схемата, която ecotronic е показал. В този ред на мисли обяснението ми не важи, защото той е за предишния двигател/версия.
        При тези двигатели релето се управлява от двата пина независимо. Следи някаква потенциална разлика в напрежението, което се връща от логиката на релето, но не знам от кой пин колко волта трябва да има.

        Нека да каже парт номерата на релетата, които е пробвал, за да видим дали са съвместими.
        Също така при тези релета е важен тока да е в относително тесни граници. Което следва, че трябва да се тества всяка свещ под напрежение, за да се види тока ѝ. Защото само с меренето им на съпротивление може да доведе до грешката, за която споменава.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Comment


        • #79
          От предната страница разбрах, че е бил с това: http://www.axm-auto.com/index2.php?b...menkl=5&show=1 , а сега е с това: http://www.axm-auto.com/index2.php?b...menkl=2&show=1
          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

          Comment


          • #80
            Ще си позволя да направя едни разсъждения леко в теоретичен аспект. Навсякъде в документацията се говори за контролер на подгряването. Това за мен означава, че този контролер е подчинен на по-старшия - ECU - то. И като е така, според правилата в "контролерната йерархия" ECU - то трябва да даде задание по един канал (пин 22 или 62) и да получи обратна връзка по другия канал (пин 22 или 62). Възможно е ако има вдигнат флаг за грешка по втория канал, ECU - то изобщо да не подава и задание.
            Накратко - трябва първо да се установят ролите на въпросните 2 пина и после, симулирайки двете възможни състояния на флага от обратната връзка, да се разбере и къде е проблема.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #81
              Той е подчинен, но си прави автотест и подава сигнал за готовност(изправност) към ЕКУ-то и чак тогава то му връща управляващ сигнал.
              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                Той е подчинен, но си прави автотест и подава сигнал за готовност(изправност) към ЕКУ-то и чак тогава то му връща управляващ сигнал.
                Точно за това говоря и аз. След като е контролер а не просто реле, би трябвало той да си следи сам за неизправности по периферията си (свещите или захранването) и да променя нивото на напрежението на единия от двата въпросни пина. По това ECU - то се ориентира в ситуацията и или подава управление по другия пин или регистрира грешка и не подава управление.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #83
                  Ами пин 38 на ЕКУ-то е описан като Control timer candles (+), а пин 51 - Timer command candles (-), което аз разбирам като: 1.Сигнал(+) от пин 3 на релето към пин 38 на ЕКУ-то - веригите са изправни и в готовност. Следва 2.Сигнал(-) от ЕКУ-то пин 51 към пин 4 на релето - включва се подгряването.
                  Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                    Ами пин 38 на ЕКУ-то е описан като Control timer candles (+), а пин 51 - Timer command candles (-), което аз разбирам като: 1.Сигнал(+) от пин 3 на релето към пин 38 на ЕКУ-то - веригите са изправни и в готовност. Следва 2.Сигнал(-) от ЕКУ-то пин 51 към пин 4 на релето - включва се подгряването.
                    Би могло и така да е, но за по-старата схема. Следва първо да се уточни на 100% това, коя от двете схеми е актуалната в случая, защото вероятно и контролерите за подгрева са различни. В последната схема пин 4 няма а пин 3 е твърдо вързан към работните +12V от ECU - то (за горивна помпа, дюзи и пр....)


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #85
                      Ако колегата каже на диагностика ЕКУ-то като кое се рапортува, ще се изясни коя е схемата. Това ще ни ориентира за правилното реле.
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • #86
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Точно за това говоря и аз. След като е контролер а не просто реле, би трябвало той да си следи сам за неизправности по периферията си (свещите или захранването) и да променя нивото на напрежението на единия от двата въпросни пина. По това ECU - то се ориентира в ситуацията и или подава управление по другия пин или регистрира грешка и не подава управление.
                        Точно такава е логиката на релето. Както съм го описал и малко по-рано. Единия пин служи за връзка към ЕКУ-то, за да върне логическо позволение за активирането му, а втория пин служи за самото му включване от ЕКУ-то на двигателя.
                        Ако логическата проверка на релето не минава, той връща определен сигнал по единия пин и по това ЕКУ-то на двигателя разбира, че нещо не е наред и записва грешка, и съответно не активира другия пин за включването на релето.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #87
                          На мен ми е интересно друго. Ясно е, че за да подаде команда за подгрев, ECU - то взема впредвид температурата на мотора.
                          Това означава ли, че при различни температури се обуславя и различна продължителност на подгряването?


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #88
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            На мен ми е интересно друго. Ясно е, че за да подаде команда за подгрев, ECU - то взема впредвид температурата на мотора.
                            Това означава ли, че при различни температури се обуславя и различна продължителност на подгряването?
                            Да. Има карта за подгрева спрямо температурата на антифриза.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Comment


                            • #89
                              Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                              Да. Има карта за подгрева спрямо температурата на антифриза.
                              Може ли да я видим тая карта ?
                              Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 2001 150 HP Berlina

                              Comment


                              • #90
                                Първоначално публикувано от RomeoJTD Покажи съобщение
                                Може ли да я видим тая карта ?
                                Обикновено е 6х2.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Comment

                                Working...
                                X